dimecres, 1 de març del 2023

151 Kingsfordweg, Amsterdam

Avui hi ha hagut un rebombori significatiu als cercles econòmics i polítics capitalins madrilenys. L'empresa presidida per Rafael del Pino ha anunciat aquest matí que trasllada la seu social de Ferrovial S.A. de Madrid a Amsterdam al Carrer Kingsfordweg 151.

Aquells que pensaven que les úniques deslocalitzacions que tenien lloc a les Espanyes eren les d'empreses de Catalunya després de l'1 d'Octubre de 2017 han vist avui, amb notable incredulitat, una deslocalització d'aquelles que fan feredat als patriotes. 

Una de les grans empreses espanyoles d'infrastuctures, una de les joies de la corona de l'IBEX 35, ha decidir deixar la mare pàtria que li ha permès -des de la seva constitució l'any 1952- guanyar centenars d'adjudicacions d'obres públiques d'infrastructura i guanyar milers de milions d'euros, anunciava avui per raons que -tal com han estat explicades per l'empresa- són difícils de creure i de comprendre, traslladarà la seva seu social de Madrid a Amsterdam.

Com és possible que en aquesta mateixa Comunitat en la que la senyora presidenta Isabel Díaz-Ayuso deia el dilluns al Círculo Ecuestre de Barcelona que tothom volia venir a invertir, de sobre una de les seves grans empreses decideixi marxar? 


Naturalment, com no podia ser d'altra manera, que hagués dit amb bon criteri l'enyorada consellera de sanitat dels dies del Covid, la senyora Alba Vergès, la culpa és del pèrfid del Sánchez, el president del govern que pacta amb terroristes i separatistes i que a més a més exerceix una pressió fiscal a les grans empreses que literalment les escanya. Com si no, una empresa com Ferrovial marxaria de Madrid, el paradigma de la llibertat, dels negocis i de l'acollida de tothom?

No haurà pensat la senyora Isabel que tal vegada Ferrovial, que genera el 82% del seu negoci i el 90% del seu valor són fora d'Espanya, vulgui tributar en un dels paradisos fiscals encoberts de la Unió Europea, juntament amb Irlanda?

La camama que des d'Holanda és més fàcil sortir a cotitzar a la borsa nord-americana que no pas des d'Espanya no se la creu ni un nen de pit. Sobre tot si es té em compte -només cal entrar a la sala de premsa del lloc-web de l'empresa- que els interessos de Ferrovial als Estats Units i al Canadà són ja nombroses i creixents. 

Les adjudicacions d'obra pública (construcció) i explotació d'autopistes i aeroports són impressionants. Només dos exemples, Ferrovial detenta el 49% del consorci que està construint i que posteriorment explotarà l'aeroport JFK de Nova York, o algunes de les "managed lanes" (autopistes de tarificació variable) més rendibles dels Estats Units.

Què passa a Holanda? Doncs que es tributa menys, ras i curt, i això fa anys que passa i la Unió Europea continua permetent-ho i no fent-hi res al respecte. Stellantis, producte de la fussió dels fabricants d'automòvils PGA i Fiat-Chrysler, també va traslladar el 2021 la seva seu a Holanda, i allà no tenen el temible Pedro Sánchez...

Perquè al capdevall de nacionalisme, l'únic que existeix de veritat en última instància, com ho acredita dia a dia la realitat, que sol ser molt tossuda, és el dels diners. Els que es pensin que això encara va de banderes, és que viuen al planeta Piruleta, o a la República Democràtica de Waterloo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada