dimecres, 24 de febrer del 2016

El nou alcalde de Girona (II)

L'altre dia escrivia una entrada del blog en la que expressava la meva estupefacció per l'inici de singladura del nou alcalde de Girona, senyor Albert Ballesta. El que acaba de succeir aquests dos darrers dies indiquen clarament que la meva premonició, té -malhauradament- visos d'esdevenir una constant en el mandat que exercirà aquesta persona. Mala peça al teler que hagués dit la meva àvia Mercè.

D'entrada, la seva obsessió en aferrar-se a un salari, al meu entendre -i al de moltes persones amb les que he parlat d'aquest tema- fora de lloc (i no em valen les excuses que se suprimirà el gerent i que al final s'acabaran estalviant diners) l'ha portat acabant a haver de pactar el cartinàs municipal amb Ciudadanos i el PP!!, a canvi -això sí- de rebaixar-se les pretensions salarials en dos mil euros anuals, passant dels 75.000 solicitats als 73.000 que li aproven les regidors dels citats dos grups.

Home, jo no sé que pensarà Carles Puigdemont de tot plegat, però segur que no deu estar gaire content. És cert que de vegades la política fa estranys companys de viatge i que no es pot demonitzar cap partit polític, i menys en un entorn municipal, on les sigles pesen menys que els programes i les persones.

Però vist des de fora, com a ciutadà i com a gironí, la sensació que em transment tot plegat és el "tot s'hi val" a canvi d'obtenir un privilegi, del que ja voldrien gaudir la majoria de ciutadans-contribuents d'aquesta ciutat, fins i tot el fer pactes una mica "contra natura", si se'm perment d'utilitzar aquesta expressió. La Maria Mercè Roca, està absolutament bocabadada i francament, té motius per estar-ne.

És, com a mínim, desafortunat i ex-temporani en els temps que corren, amb el fastigueix que provoca diàriament el degoteig de casos de corrupció que es van fent públics, que el nou alcalde de Girona tingui tan poca sensibilitat com per a prioritzar la defensa del seu salari a tota costa. Fa molt mal impressió i contribueix al descrèdit generalitzat i creixent de la classe política.

Això sí, avui hem sabut que les campanes de la catedral de Girona tornaran a dringar a partir d'aquesta mateixa nit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada