dissabte, 19 de desembre del 2015

Empreses que marxen de Catalunya i la campanya electoral permanent

Un parell o tres de notícies d'aquesta setmana m'han cridat l'atenció en relació a l'adveniment de l'apocalipsi empresarial que resen els defensors de la teoria que el procés independentista està portant a moltes empreses a marxar de Catalunya.

Crida poderosament l'atenció l'anunci d'Amazon d'invertir en un centre logístic al Prat de Llobregat que crearà fins a 1.500 llocs de treball. O també que Catalunya és dels de 2010 la regió que des del 2010 capta el 56% de la inversió estrangera en recerca que es fa a Espanya, o una notícia que es va conèixer tot just ahir, el bufet d'arquitectura més important del Japó (Nikken Sekkei) obrirà a Barcelona la seva base d'operacions per a Europa ("La Vanguardia", 18/12/2015).

Home, són notícies que als de la Caverna no els agrada remarcar, perquè els agrada jugar al "el perro del hortelano". A "La Razón" i a l'"ABC" els encanta especialmente dir amb solemnitat que les empreses marxen de Catalunya, però si es produeixen notícies "desagradables" com la d'Amazon, llavors giren la truita argumental i defensen l'espanyolitat de Barcelona.

És cert que Catalunya perd empreses cada any (unes 300 de mitjana els darrers anys), però ho és per motius fiscals i de vegades, sobre tot per les que es traslladen a Madrid (ciutat, no concepte), per raons de capitalitat. Tot i així en moltes ocasions el que Catalunya perd és la seu social (exemple de fa poques setmanes de Grífols), però les plantes productives i per tant els llocs de treball es queden a Catalunya.

Mala peça al teler quan es juga mediàticament amb informacions que només haurien de sortir en prensa en positiu (quan es creen empreses i es genera ocupació de qualitat) o en negatiu (quan es tanquen empreses), però mai, mai, per fer-les servir amb finalitats electoralistes, partidistes o polítiques.



 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada