dissabte, 21 de març del 2015

Florentino Pérez, el "Ser Superior"

L'altre dia anava en cotxe per l'AP7 (l'autopista de peatge més rendible del món) i escoltava els esports a RAC1, ja que estic molt molt cansat de notícies monogràfiques sobre el Procés, Contraprocés, Refredament del Procés, Recentralització, Rajoys, Podemos, Comissions sobre corrupció, Casta, Eleccions andaluses, i assimilats. I encara estic més cansat del teatre de baixíssima qualitat que representen els amics de Convergència amb els seus amics d'Unió. És impagable un expectable tan lamentable. En Castellà en diuen "Teatro del maaaaaaalo".

De fet estic tant fart del cercle d'aquesta política de baixa volada (jo l'he començat a anomenar la política del "dia de la marmota", en referència a la impressionant pel·lícula protagonitzada per Bill Murray) que he fet un aposta voluntària de desintoxicació que va començar ahir divendres i que penso prolongar al menys durant un parell de setmanes. Només faré una excepció -purament antropològica-: les eleccions andaluses de diumenge, tot i que com que el recompte i el resultat m'enganxarà a Suècia, ho hauré de veure necessàriament amb certa perspectiva.

Tornant doncs als esports vaig tenir el plaer de gaudir de quelcom d'extraordinari, una roda de prensa del senyor Florentino Pérez, en la seva qualitat de president del Real Madrid, per a -suposadament- defensar-se dels "suposats" atacs de la prensa de Madrit (concepte). És a dir, en Florentino, amb un patetisme que li desconeixia, parlant de la teoria de la conspiració de la premsa madrilenya contra ell i el que representa. Impressionant. Teatro del maaaaaalo, pero muy malo.

De fet, vaig entendre també quelcom que no coneixia i que és que els periodistes li diuen "el Ser Superior". I sentint la seva roda de premsa i els comentaris del Raül Llimós i companyia ho vaig comprendre tot.

Però quan dic tot, vull dir tot. Els periodistes no ho van dir a la ràdio, però jo entenc perfectament per què li diuen "Ser Superior". Perquè ho és.

Només un "Ser Superior" podria organitzar una maniobra com la del magatzem de gas fallit anomenat "Castor", sortir totalment indemne del fiasco i embutxacar-se 1.450 milions d'Euros, fent-los pagar als usuaris del sistema gasístic.

Però la d'aquesta semana és també de campionat. Només un "Ser Superior" podria fer un pre-concurs de creditors de l'empresa que explota el túnel ferroviari que uneix Catalunya i França, TP Ferro, per encolomar els 400 milions d'Euros de deute finalment a l'Estat.

Un campió, si senyor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada