dimarts, 6 d’octubre del 2015

Telefónica de España

Si algún dia advé la República Catalana, esperaré que les companyies con Telefónica i d'altres monopolis sortits de les entranyes de la dictadura franquista tinguin un nivell de regulació que els impedeixi cometre els abusos de tota mena que -encara avui estan practicant-.

El dia 12 de juny, després d'un canvi de pis vaig donar de baixa la línia de Telefònica (després de vint anys de fidelitat com a client de línia fíxa i actualment de quatre línies mòbils). De fet vaig probar de demanar portabilitat al nou pis, però resulta que garantien la instal·lació en 30 dies i jo no podía esperar tant (amb l'empresa Adamo vaig trigar 72 hores a tenir un nou telèfon i dades).  Vaig tornar personalment el "Domo", el router, el manual d'instruccions i fins i tot el cable de connexió. L'empleat de torn em fa cursar la baixa i em va donar el document, segellat. Un dels quatre mòbils que tinc estava associat al fixe en el contracte "Fusión". Vaig acordar en aquell moment transferir aquella línia a un nou contracte "Vive 12".

Doncs bé, el 15 de juliol vaig rebre la factura del fixe, i la vaig pagar pensant que era una qüestió d'alguns dies, i no hi vaig donar més importància. Però és que el 15 d'agost em van fer un càrrec per la línia fixa de 85€ i el dia 15 de setembre per import de 87€. Què vaig fer? Doncs el que faria tothom. Tornar els rebuts. Vaig cursar la reclamació corresponent via web, ho vaig intentar via 1004 (us recomano provar-ho: és impossible contactar) i fins i tot amb presència física a una altra botiga Movistar.

Resultat final de tot plegat? Senzill, el que jo m'esperava. Li han tallat el telèfon a la meva dona! Em pregunto com és possible que això encara passi, i que davant un monopoli continui imperant la llei del més fort, la llei de la selva.

No sé com acabarà tot això, però només hi hauria una solució: que tothom fés el mateix i que els usuaris es donessin de baixa en massa, però en massa de veritat. Seria l'única manera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada