divendres, 15 de novembre del 2013

D'infidelitats mentals o genitals


L'altra dia escoltava la Coppulo al "Suplement" de Catalunya Ràdio i parlàven d'un tema que, al principi em van venir ganes de passar-me a Flashbac perquè els fogots de la Coppulo de vegades em fan gràcia i d'altres m'exasperen i la nit anterior no havia dormit gaire bé.
 
Però com sigui que tenia més d'una hora d'autopista vaig aguantar una estona i al final va aconseguir captivar-me. El motiu de tertúlia amb psicòlegs, sexòlegs i opinadors de capçalera, era el resultat d'una enquesta sobre la infidelitat. Primer vaig pensar que seria un tòpic, però després de sentir el que en va coordinar els resultats vaig començar a interessar-me'n. La història es resumexi més o menys partint d'una o vàries (falses?) premises respecte de la infidelitat.
 
El postulat tradicional era que la infidelitat era fonamentalment masculina i que acabava essent mental (assumint òbviament l'apriorisme que la utilització de prostitutes no constitueix pròpiament infidelitat), ja que l'home infidel ho era perquè buscava en una altra l'amor i/o la passió que no havia trobat (o havia perdut) en la seva parella de sempre.
 
Doncs el resultat de l'enquesta és extraordinariament revelador: les dones són avui en dia tan o més infidels que els homes i les seves infidelitats són de forma gairebé exclussiva genitals, sense passió, sense compromís, sense pretendre deixar la parella estable, amb la que en moltes ocasions hi ha fills en comú.
 
Això posa de manifest com ha canviat el món de les relacions sexuals en particular i humanes en general. La dóna està més preparada avui en dia -interpretava el sexòleg, que alguna cosa deu saber al respecte- per diferenciar amor i compromís de fogot sexual i que té molt clar que són dues situacions diferents i que no tenen perquè ser incompatibles.
 
Em ve a la memoria el que m'explicava fa un temps una coneguda recent separada: "a les discoteques, les de la nostra edat i condició" busquen mascles per passar la nit amb desesperació i quan hi ha hagut una coincidencia de pulsions, se'n van a cada de l'un o de l'altra i es desperten l'endemà sense ni tan sols haver-se preguntat el nom. Pel que he vist en el poc temps que em bellugo en aquests terrenys, les dones sempre porten la iniciativa".
 
Les enquestes acaben sempre tenint un punt de raó (excepte les electorals, que fallen com escopetes de fira).
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada