dimarts, 17 de setembre del 2013

Majoria silenciosa

Interessant reflexió avui a El Periódico de Catalunya del periodista televisiu Jordi Évole, en carta oberta a la vicepresidenta del Govern, Soraya Sáenz de Santamaría. És tan ben enfocada que en recomano una lectura a l'enllaç següent:
 
I és que això és una altra vegada un insult a la intel·ligència del ciutadà, normal, d'aquell que fa mans i mànigues per a tirar endavant cada dia. La senyora Camacho parla de la "minoria silenciosa" com si aquesta fós un grup organitzat que està del tot en contra dels plantejaments secessionistes d'una part de la població de Catalunya (no sabem si molt gran o només gran, però en qualsevol cas nombrosa, com ho demostren els documents objectius que s'han pogut veure aquests dies) i que per tant s'alineessin amb els seus plantejaments.
 
Home, puc afirmar amb contundència que conec molta gent d'aquesta anomenada "minoría silenciosa" que no va anar a la marxa per múltiples raons, però que en tot cas no votaria al PP ni al davant d'un pilot de fusellament, entre d'altres, per citar un simple exemple - que n'hi ha, de ben segur, a centenars- el de la meva mare i moltes de les seves amigues, que ho van seguir per ràdio i tele però que són massa grans per un trasvals com el de la Via....La meva mare votaria que sí en un eventual referéndum d'autodeterminació. L'exclou aquest fet de la "minoría silenciosa" de la vicepresidenta?
 
Ja ho vaig escriure un dia en aquest mateix blog, i em veig obligat a tornar a fer-ho. Els ideòlegs de la dreta utilitzen de forma absolutament interessada fins i tot els morts. Per extensió del sil·logisme de la "minoría", jo dec ser simpatitzant d'ETA, perquè no vaig anar a la manifestació en contra d'ETA de desprès de l'assessinat del malhaurat Miguel Ángel Blanco. Segons el PP això em converteix en un simpatitzant o col·laborador de l'ETA. Res més lluny del meu pensament.
 
Una  vegada més, la mediocritat i la falta d'arguments és tal entre la classe política que el que fóra bo i assèptic seria retirar les candidatures de polítics de broma i posar-hi gairebé en simultanietat d'acte persones intel·ligents, directes, habituades a gestionar, per tal de portar la política com el que ha de ser: la oportunitat de gestionar recursos escasos de la millor forma posible.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada