dissabte, 10 de març del 2012

"Jo Mai Mai" - Joan Dausà i els tipus d'interès

L'Albert Puig és probablement un dels més grans coneixedors del panorama musical del país. I des del seu "Delicatessen" a ICAT FM de tant en tant descobreix autèntiques perles, no només de cantants locals, sino d'arreu del món.

Recentment vaig tenir l'oportunitat d'escoltar una de les seves darreres reconamacions, en Joan Dausà, i com gairebé sempre, la va encertar de ple. De'n Dausà en sabia la faceta de locutor, narrador (fa la veu de'n Xavi Masdeu protagonista de la magnífica sèrie d'animació "Arròs covat" del 33) i actor, però no en sabia la faceta de cantant. I de fet "Jo Mai Mai" és el seu primer disc, publicat recentment, el més de febrer.

"Jo Mai Mai" és un projecte en el que en Dausà, s'ajunta amb una sèrie d'amics seus, Martí Maymó (baix dels Manel), Àxel Pi (cantant de Sidonie), Clara Segura (actriu), Arnau Vallvé (bateria dels Manel), Carol Duran (violí i cantant de La Carrau), que m'imagino que deuen ser "els tipus d'interés".

Es tracta d'un disc intimista, que definiria com sorprenent, en el fons i en la forma, i en el que la melanconia i la tristesa és un dels fils conductors de les 11 cançons del disc. Les cançons parlen de situacions quotidianes, d'aquelles que ens passen o poden passar a tots i expliquen situacions de solitud, desamor, suïcidi, malaltia i mort, i records d'un passat que no tornarà, però amb una naturalitat que les fa especials. A destacar uns arranjaments musicals basats fonamentalment en el piano, que presideix totes les cançons.

Algunes de perles del disc són: "1979", un autèntic poema d'amor i mort amb un acompanyament de piano excepcional, "Jo mai mai", la cançó que dóna nom al disc, que jo qualificaria d'exquisida per la seva naturalitat, "M'hauria agradat", màgica per la trista resignació que desprèn, o la sorprenent "Parlant de tu i de mi" que justament parla de la rutina i la incomunicació. L'únic punt segurament millorable és la durada de les cançons, que de promig no arriba als tres minuts per peça.

En qualsevol cas, un disc molt recomanable. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada