divendres, 21 d’octubre del 2016

Quan la correcció política és pura estupidesa

Aquest matí, esmorzant ben d'hora ben d'hora (línia Guardiola dura), m'he aturat a esmorzar a Argelaguer a l'únic bar decent que hi ha des de Girona a Olot que obri a les sis del matí. Com que és un local decent, repeteixo, a aquelles hores on part dels carrers encara no estàn posats, a "Can Xicu" d'Argelaguer ja hi ha el "Punt-Avui".

I entre despropòsit i despropòsit, tribunals constitucionals, estàtues franquistes decapitades, toros, desobediències, twitters d'amenaces de mort i tot seguit de disculpes i d'acceptació de disculpes (tot això, com diria en Jordi Basté de Rac,1 em cansa molt i em fa molta mandra, cada dia més), he trobat una notícia que gairebé em fa engargussar el café amb llet i l'entrepà de pernil dolç.

A la notícia, un racó, vuitè de pàgina, imparella, el "Punt-Avui", li dóna, com es veu per tamany i posició, relativament poca transcendència, gairebé cap, però jo n'hi confereixo molta.

La notícia en qüestió és per estirar-se els cabells, i em semblava que no podia ser veritat quan l'he acabat de llegir. El titular diu, a tenor literal: "L'Ajuntament de Girona ordena retirar els rètols publicitaris d'un espectacle del circ en què es veuen dues noies amb un vestit curt i escotat. El circ, sorprès, defensa la llibertat d'expressió".

Amb independència que el titular sigui semànticament incorrecte (un circ no és una persona i no es pot sorprendre de res, en tot cas ho fan els propietaris o directius, o empleats), el que em sí que em sorprèn és el fons de la qüestió. I havent sentit l'Alcaldessa de Girona, que jo tenia considerada com una persona amb sentit comú, encara m´he emprenyat més. Com hagués dit Shakespeare, molt soroll per a no res....Com en el blog d'ahir quan parlava de l'exposició del Born, pura futilitat, pura estulticia. Com si no hi hagués res més a fer.

He vist el cartell, i és cert que en primer pla, als laterals hi ha dues joves patinadores amb vestit curt, cert, potser molt curt i escotades, digue'm-ne que tot plegat té una pàtina de vulgaritat anys vuitanta, però han despertat tant la meva líbido com l'estàtua decapitada del borinot que hi havia al Born de Barcelona fins aquesta nit passada.

Què ho fa que ens haguem tornat tan beneïts, que ens haguem begut una mica o un molt l'enteniment? Com que ja no tinc edat per ser políticament correcte, el que en realitat vull dir, amb un punt de grolleria, és: Per què els que suposadament ens governen són tan estúpids? No tenen res més a fer, amb els diners que els paguem els contribuents? Ho fan expressament, o són veritablement idiotes? Incapaços? Tinc un sentiment a cavall entre la tristesa i la indignació.

Ahir la Moliner a l'Ara, parlava d'un lloc anomenat Asgardia, un nou país construït totalment a l'espai. Jo voldria anar a raure a Asgardia, amb l'esperança que els seus administradors tinguessin l'espurna de sentit comú que falta als del planeta Terra.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada