dijous, 29 de gener del 2015

Norwegian Airlines: un low cost diferent

Deia en una entrada al blog de fa quatre dies que la setmana passada vaig anar a Copenhagen per motius professionals i per conveniències d'horaris, vaig agafar un vol amb la companyia de baix cost Norwegian Airlines.

Només de pensar en la pudor de ranci que fa la Terminal 2 de l'aeroport de Barcelona, la veritat és que la predisposició amb la que hi vaig no és mai gaire bona, però tot i així he de dir que aquesta vegada em vaig equivocar, i de llarg. Primer perquè la T2 torna a semblar un lloc viu amb botigues obertes i amb molta, molta gent. Segon perquè Norwegian Airlines té de baix cost el que jo tinc de budista.

És simplement una empresa que fa les coses diferents (però molt ben fetes) i que com a resultes d'això pot oferir tarifes molt raonables amb un nivell infinitament superior al dels seus -suposats- competidors en aquest segment, digui's Vueling -un horror-, Ryanair -un horror amb majúscules-, Wizzair -un altres horror però menor que Ryanair-, Easyjet -mig horror-, i algunes altres.

Què fa bé Norwegian? Doncs gairebé tot. Té un personal de cabina agradable i atent, que a més a més va vestit amb elegancia. La flota d'avions és tan nova que fa la sensació que s'estrenin a cada vol. L'espai entre seients és decent i no surts de l'avió amb la sensació que els genolls se t'han encongit. Hi ha connexió a internet (gratuïta via WIFI) durant toooota la durada del vol, prescindint de les bestieses d'apagar aparells electrònics en els moments d'enlairament i aterratge. A través del seu programa d'entreteniment, vagis lluny o a prop, pots gaudir de les pel·lícules i la música que ofereix la companyia també de forma gratuïta, només et calen la "Tablet" i uns auriculars, cosa que avui en dia tothom té.

Feia temps que un vol de gairebé tres hores de durada no se'm feia curt (amb Ryanair els vols se'm fan eterns...), i amb aquesta companyia això em va passar.

Però hi ha més... Ahir llegia a la premsa que Norwegian oferirà vols a diverses ciutats dels Estats Units des de Barcelona a partir de l'any vinent. Qualsevol vola amb American Airlines, on l'hostesso o l'hostessa més joves deuen tenir uns dos-cents anys i la seva simpatia és similar a la d'una tortuga de les illes Galápagos.

Benvinguda sia l'oferta de qualitat a l'Aeroport de Barcelona, encara que sigui a la T2.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada