diumenge, 25 de gener del 2015

Kalaallisut

Aquesta setmana que avui s'acaba he sabut que el Kalaallisut és l'idioma esquimal que més es parla a Groenlàndia. Erròniament, i sense cap base científica jo em pensava que la llengua esquimal era única i que es deia, inuktitut. Doncs resulta que no, que el Kallallisut és la llengua més parlada de Groenlàndia (unes 60.000 persones).

Ho he sabut perquè vaig enganxar una falca publicitària ben estranya al programa Versió RAC1 de'n Toni Clapés.

La falca era la d'un senyor gran que explica que vol posar-se en contacte amb algú que li pugui ensenyar unes paraules en Kalaallisut perquè la seva néta es casa amb un groenlandès el mes de maig d'enguany i vol poder dir unes paraules en aquesta llengua al casament de la seva néta. La falca acaba amb el senyor donant un número de telèfon mòbil.

Vaig pensar que es tractava d'una broma típica del programa dels "conyons" de Can Clapés (el senyor Marcelí, o la Llussà...) i no en vaig fer més cas.

La qüestió però és que aquest cap de setmana he sentit el mateix anunci a RAC105, a FLAIX FM i a FLAIXBACK, i m'ha quedat absolutament clar que l'anunci va de debó.

Hi ha persones extraordinàries que fan coses fora del comú. Aquest avi és una d'aquestes persones. No sé si el mètode per aconseguir el que es proposa és el més efectiu (jo penso que no) però el que és segur és que la seva néta el recordarà tota la vida.

Una persona que és capaç de fer això per la seva néta (gastant-se una quantitat de diners que segur que no és despreciable), és una gran persona. Jo estaria orgullós de que aquest senyor fos el meu avi.

Persones així fan que el món sigui un lloc més habitable.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada