dijous, 17 de juliol del 2014

Joana Serrat: "Dear Great Canyon"

Sempre he defensat que Icat.cat és una gran mina de descobriment de veritables joies musicals que de vegades costen de trobar als circuits més comercials. L'Albert Puig i el seu deliciós "Delicatessen" és una permanent font d'inspiració.

Una de les darreres joies de la corona és l'osonenca Joana Serrat i Tarrés (Vic, 1983), de la que no en sabia l'existència i que la primera vegada que vaig sentir a Icat -no estava concentrat i escoltava de pasada- em vaig pensar que es tractava d'una cantautora nord-americana.

De fet, malgrat els seus origens, la Joana Serrat és un talent universal, amb profundes arrels als folk i pop nord-americans. Després de sentir-la cantar en anglès (accent impecable), vaig aprofundir en la seva música i vaig descubrir una perla anomenada "Princesa de Colors", un "minidisc" amb tres cançons exquisides, dues en Català ("Princesa de colors" i "Aquesta Terra", on les guitarres acústiques i elèctriques conviuen en perfecte harmonia), i una tercera en Anglès "The Sun in Bored".

A partir d'aquí vaig comprar el seu darrer treball "Dear Great Canyon", editat per El Segell de Primavera i produït pel canadenc Howard Bilerman i gravat a Mont-real (Canadà) i produït en un entorn internacional i pensat fonamentalment en el mercat anglosaxó.

"Dear Great Canyon" és un disc intimista, molt ben produït i arranjat, amb 11 cançons cantades només en Anglès (amb una gira de promoció aquest estiu que inclou Anglaterra i Brussel·les). Un treball amb producció anglosaxona que ha comptat amb la col·laboració de músics de reconegut prestigi i que és un veritable plaer escoltar. Música intimista per a gaudir sense pressa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada