diumenge, 25 de maig del 2014

Reeducació viària

La professora diu: "Ara direm quants punts tenim i com ens han tret els que ens han tret". Algunes de les respostes -que tot sigui dit de pasada anaven en perfecta harmonia amb els personatges que les proferien- em van fer esgarrifar. Quan algú et diu que va entrar al túnel d'Argelaguer (A-26) a 220 kilòmetres per hora i que va frenar en sec en veure un cotxe dels mossos però que no era ni tan sols conscient que estava circulant dins un túnel...vol dir que alguna cosa no la debem estar fent ben feta.


Heus aquí que he hagut de fer un curs de reeducació i sensibilització viària de 12 hores per tal de recuperar 6 punts (pagant prèviament, és clar, 211 euros). Ahir a les 3 de la tarda vam acabar. Confesso que feia temps que no veia "personal" tan perjudicat mentalment. Al curs hi havia 13 persones, alguns dels quals havien tingut multa per a qüestions tan evidents per a mi com parlar per telèfon o no portar el cinturó de seguretat cordat. Com sigui que el curs també té una part del tipus "alcohòlics anònims" on et fan explicar públicament les teves conductes al volant, vaig sentir explicar anècdotes que només havia sentit a la tele: conducció temerària, positiu al drogotest, el test de l'orina detecta traces d'estupefaents fins al cap  de 21 dies de consum, què fer si et paren els mossos per què el drogotest et doni negatiu, com es pot anular l'efecte dels porros si s'ha de conduir... i d'altres llegendes urbanes.

La professora ha expressat gran sorpresa en veure que hi havia 3 noies al curs (ha dit literalment que és una de les proporcions més altes en les que s'ha trobat mai). Ergo, els que condueixen malament són, fonamentalment, mascles. Des ser una qüestió de testosterona.

Confesso que el meu problema és que vaig molt en cotxe i que em costa -sempre per feina- respectar escrupulosament els límits de velocitat, però comparat amb molts dels meus companys de curs, sóc un angelet de la guarda.

Hi ha quatre grans blocs d'infraccions que suposen la detracció de punts segons explica la professora: excés de velocitat, alcohol i drogues, ús del telèfon/whatsupp.

A mi només m'afecta la primera, i he fet un veritable propòsit d'esmena (una part del curs implica de fet la signatura d'un compromís de millora d'actituts). Crec que és un curs que caldria que fes tothom que té carnet al menys una vegada cada cinc anys. Potser no de 12 hores, però sí de 6 ó 8.

Acabo amb diverses conclusions:
  • el sistema de recuperació de punts no està gens mal pensat, és una bona eina que té (ha de tenir) una gran utilitat.
  • el nivell promig del personal continua essent dramàticament baix (el curs de recuperació de punts aglutina persones que estadísticament constitueixen una certa mostra de la societat, potser no amb un 100% de representantivitat, però Déu n'hi do), amb persones que tenen encara problemes de comprensió escrita bàsica.
  • Hi ha personal que és carn de canó. Dels 13 assistents, estic convençut que a com a mínim 2 (un 15%) els 6 punts els duraran menys de 6 mesos.
  • Per les actituts demostrades, a un dels assistents -un assassí al volant en potència- no se li hauria de permetre de conduir (tal com ho va manifestar el testimoni víctima d'accident que ens va venir a parlar ahir, després de sentir-lo).
  • Amb aquest nivell, no m'estranyen moltes de les coses que ens passen com a país.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada