dijous, 13 de juny del 2013

De vegades les coses es fan ben fetes

Aquesta cap de setmana parlava amb el meu cunyat que ha passat -entre setmana- tres dies a Portaventura. I em comentava que, entre semana, el parc estava ple. Bona notícia. No és flor d'estiu però hi havia gent, hi havia moviment, hi havia consum.  D'acord que una bona part tenia a veure amb excursions d'un o dos dies d'escoles, que ara a les acaballes del curs aprofiten per fer aquelles sortides lúdiques que culminen el curs. Però és que també hi havia turistes, molts turistes em diu el meu cunyat.
 
I entre aquests, hi havia una nacionalitat dominant: els rusos. Els mateixos que envaeixen Cambrils, i La Pineda, i Salou, i tota la Costa Daurada i ara també, la Costa Brava, i no només Lloret de Mar. I a què es deu tota aquesta arribada massiva de rusos? (Em diuen que a Reus i Cambrils, trovar feina parlant rus és gairebé immediat, no cal ni estar apuntat a l'atur). Home, certament al fet que el poder adquisitu dels russos que aterren per aquestes contrades és alt, molt alt (molts porten la cartera plena de bitllets de 500 Euros, pensant-se que aquest tipus de bitllet és el més normal a Europa), però no només.
 
Quan hi ha quelcom que emana de les Administracions Publiques i diguem que per pur atzar, per circumstàncies geoestratègiques o per pura bona gestió, acaba demanant suport per a una sèrie d'accions al mercat rus i els empresaris hotelers s'ho acaben creient, aleshores és que certa feina s'ha fet ben feta.
 
I en aquest cas, i potser només en aquest cas, la coordinació entre el sector privat (bars, hotels, restaurants, etc) i el públic: Turisme de Catalunya i Diputacions provincials, malgrat no haver estat l'òptima, ha estat prou intensa com per a donar els seus fruits.
 
Ho he viscut en la pròpia carn, i puc afirmar que l'èxit del turisme rus de qualitat no obeeix a l'atzar, ni als problemes polítics d'Europa meridional. Obeeix a un procés molt reflexionat de promoció turística. Quan quelcom es fa bé, cal reconèixer-ho també.
 
Fruit d'aquesta primera col·laboració, algunes altres están en marxa amb capital rus. És com a mínim un símptoma de la "salut" del territori i les seves institucions.
 
Ara en aquests moments, just en aquests moments, els Patronats i Turisme de Catalunya estan promocionant el país a la Xina (fonameltament). Quan d'aquí a un parell d'anys comencem a veure molts rètols en xinès als carrers de Lloret i Salou, que ningú arrenqui a córrer, és que els fruits de les accions que s'estan fent ara hauran començat a madurar.
 
 
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada