dimecres, 27 de febrer del 2013

Acousters - Darrere la Porta

L'altre dia, escoltant "La Tribu" de la Tati Sisquella a Catalunya Ràdio vaig descobrir una altra perla. Darrerament em passa que com que estic moltes estones al cotxe anant amunt i avall escolto la ràdio més que no ho solia fer, i descobreixo coses insospitades (així vaig descobrir també en Joan Dausà o The Mamzelles, per a posar només un parell d'exemples).
 
La Tati presentava un grup de música gironí anomentat Acousters que estan en fase de promoció del seu primer disc "Darrere la Porta". Van tocar una cançó en directe ("Principis) i des d'aleshores ja no me'ls he tret del cap. Només d'arribar a casa em vaig descarregar el disc des d'Apple Store (9,95 € per dotze cançons).
 
Acousters són la Marta, de Cassà de la Selva, que és la lletrista i ànima del grup, en Gerard (bateria), en David (guitarres), l'Albert (baix) i en Carles (piano). No he aconseguit descobrir-ne els cognoms (no surten al seu lloc web oficial: www.acousters.cat ), però tampoc cal, quan vagin a més (que ho faran), ja ens els faran saber. Van nèixer el 2009 a Girona i van quedar semifinalistes del concurs de maquetes Sona 9 que organitza Enderrock. Actualment són candidats a millor disc català de l'any ( promogut per Ràdio 4).
 
El Acousters aporten frescor, reivindicació, il·lusió, denúncia, passió, joventut i sobre tot, compromís amb la música i el bon fer. Darrera la Porta és una petita meravella, finançada parcialment via Vermaki (com es fa amb totes les grans iniciatives darrerement, sino que li preguntin a la Isona Passola), molt ben produïda i amb dues col·laboracions de luxe (Cesk Freixes i Sanjosex).
 
Fan un folk amb estil propi i molta personalitat. La Marta, a més a més hi aporta una extraordinària veu, amb múltiples registres que algú ja compara -sense exagerar- amb la Joan Baez. Són 12 cançons ben escrites i millor musicades. A destacar 5 temes en anglès espectaculars que la Marta canta amb accent de New Jersey.
 
Recomano el disc vivament, i anar-los a veure en directe tan aviat com sigui possible, segurament aquest estiu.
 
 

2 comentaris:

  1. Només dir-te Jaume que en directe, encara son millors.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Ramon,
      Estic desitjant anar-los a veure en directe.

      Elimina