dimecres, 10 de juny del 2015

La campanya de la Generalitat

Hi va haver un temps en el que Catalunya, o més ben dit, la Generalitat de Catalunya, es va fer famosa arreu, fins i tot fora del Principat, per unes campanyes publicitàries molt ben pensades, conceptualitzades i executades. El que tenim ja uns anys, segur que en recordarem dues de magistrals: l'arxifamós: "La feina ben feta no té fronteres i la feina mal feta no té futur" i un altre lema encara més conegut: "Som 6 milions". Eren els moments de "l'oasi català", quan Catalunya i els Catalans eren respectats i admirats Franja de Ponent enllà...N'hi havia més, també ben pensats, amb missatge clar i concís (i.e. "al bosc no juguis amb foc")...Com han canviat les tornes!!!

Ara des de fa un parell de setmanes la Generalitat ha començat una nova campanya "urbi et orbe" que podría resumir com a títol amb "Preparats...per fer una Catalunya millor", a la ràdio, a la tele, als diaris...que deu haver costat una fortuna i mitja.

No dic jo que generar autoestima no sigui convenient i fins i tot de vegades imprescindible, però és que aquesta vegada no entenc a què treu cap la tal campanya.Que caram deu voler dir això d'estar preparats? Jo ho estic des de fa molt temps...,i què? I si parlem del procés a decidir tinc clar el meu vot. Però una cosa és una cosa i una altra, n'és una altra. No ho entenc.

O més ben dit, sospito sospitosament que tot plegat té a veure amb les anomenades eleccions plebiscitàries del 27 de setembre. Si és així... (Déu del Cel, les meves joies!!! que diria la Castafiore del Tintin), home, si és així, doncs no hi puc estar d'acord. No hi estic d'acord perquè el que el missatge sembla voler transmetre (o tal vegada jo sóc molt ingenu) és que estem preparats per a l'emancipació, per a un país diferent, per a tirar endavant "tots solets". I si és així, parlem clar, sense embuts, sense putes ni ramonetes. Per què si una cosa cal tenir clara és que la Generalitat ho és de tots els Catalans, que paguen impostos, tan si són de dretes, com d'esquerres, separatistes, unionistes i Duranilleidistes. I això és fer partidisme. Però a més a més, en la meva modesta opinió, és fer partidisme de baixa volada.

Ja sé que la imparcialitat no existeix, però malbaratar recursos públics que podrien dedicar-se a d'altres coses més importants (com els menjadors de les guarderies de la Colau, o el teatre Català o el subsidi al doblatge de pel·licules al Català o a millorar les aportacions a Carites o al Banc dels Aliments) em sembla una falta de responsabilitat.

I el que és pitjor, vindrà un descerebrat de Sociedad Civil Catalana  o un de la UPyD o dels Ciudadanos de torn i posaran una querella per malbaratament de recursos públics i encara guanyaran.

Per a què hem d'estar preparats? I qui ens ho ha de dir, la Generalitat? Jo estic preparat cada dia, quan em llevo molt d'hora, molt d'hora per anar a treballar i estic preparat quan intento tirar endavant i pagar escrupulosament els meus impostos, sense que el papa Generalitat m'hagi d'encoratjar ni recordar-m'ho.

El papa Generalitat faria bé no putejant el contribuent instal·lant radars purament recapatatoris, o simplificant de veritat l'Administració -una fal·lacia, fins ara- o no malbaratant recursos públics amb campanyes d'autobombo inútils.

En fi arriba final de curs i la nota que poso és clarament un: "necessita millorar".







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada