divendres, 20 de febrer del 2015

No me creo nada

Ara resulta que després d'anys i anys d'estar a la més pura inòpia, de gairebé haver de mendicar que l'Estat complís amb la llei, l'Estatut i els seus compromisos d'execució d'obra pública, doncs ara resulta que algú ha vist la llum.

Quan l'animadversió Catalunya-Espanya està en un dels moments més àlgids, quan els dos presidents de govern fa més de dos-cents dies que no es parlen, quan tenim el president del govern imputat pel 9-N, quan tot això succeeix....ara arriba el "manà" de les infrastructures. Ara arriba el "panem et cirquenses".

Alguns ho titulen "la bona sintonia del conseller Vila i la ministra Mato", d'altres expliquen que la resolució del finançament ho ha permès. Alguns diuen que a Madrit (concepte, no ciutat) i ha un canvi de sintonia.  D'altres parlen d'any electoral.

Jo no. Em permeto utilitzar molt barroerament una de les expressions -cada dia més- preferides en llengua Anglesa: "Bullshit (times three)", és a dir, "bullshit" multiplicat per tres.

No em puc creure que justament ara algú hagi desbloquejat d'una revolada:
  • El metro fins a l'aeroport (295 milions), amb aturada a la T1 i la T2.
  • El quart cinturó (B-40), 220 milions.
  • L'arribada del tren al port de Barcelona.
  • El desdoblament de la via de la línea R3, a Vic (95 milions).
  • La retidada dels camions de la N-340 (tram Altafulla - Matorell) i a la N-240 (Lleida-Montblanc).
El més divertit és el que anuncien els diaris sobre la "inminent" represa dels treballs aturats. Com a gironins fa anys que patim les promeses del ministerio de fomento, com ara el cèl·lebre desdoblament de la Nacional II a la província.

Home, si la cosa és imminent deu comptar amb la corresponent dotació pressupostària als Pressupostos Generals de l'Estat pel 2015, no? Hi això són faves comptades. Les partides o hi són o no hi són. No hi ha termes mitjos. Si hi són, fa molt temps que se sap, i el Conseller Vila s'hauria afanyat a explicar-ho no pas ara. Si hi són i ara s'anuncia perquè s'han "desbloquejat" licitacions que estaven aturades (i que venen de partides pressupostària no executades d'altres anys), això podria efectivament ser el resultat d'una negociació del conseller i la ministra, però si s'ha incomplerts tantes i tantes vegades, la meva impressió és que aquesta vegada també será foc d'encenalls.

Fa tres anys que vaig molt sovint a Valls per feina, l'autovia Tarragona-Lleida està empantanegada des del primer dia que vaig arribar, ara hi torna a haver maquinària d'obra pública, el mes de setembre se'n tornaran a anar cap a "retiru".

I així anar fent, "in secula seculorum".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada