dimecres, 10 d’abril del 2013

De marketing i estupideses

Aquestes darreres setmanes vista la mediocritat del panorama polític i la manca de temps per a dedicar-me a la lectura de premsa, escolto més la ràdio i dedico una mica de temps a veure notícies a la tele.
 
I només de fixar-m'hi com de passada arribo a la conclusió que a la mitjania general de tot plegat cal afegir-hi la vacuÏtat d'idees dels -en altres temps- reis del marketing. Parlo en concret d'un tipus de producte que en el summum de la manca de diferenciació,de pressupost i -sobre tot- d'idees (tots fan el mateix), disminueixen el nivell de les seves campanyes de comunicació fins a límits de segon de primària.
 
Hi va haver un temps que els fabricants de cotxes guanyaven (les agències de publicitat que en feien els anuncis) els premis de publicitat televisiva de Montecarlo. Però aquells temps en el que les idees bullien als caps dels creatius semblen haver passat a millor vida. Hi va haver un temps en el que m'esperava gaudir d'una estona de tele al vespre pel plaer de veure anuncis originals i ben realitzats. I els fabricants de cotxes estaven a la part alta del llistó, però també els de serveis.
 
Però ara, envoltats d'hipocresia -també en el món de les idees, que és l'únic món que ara per ara ens permet somniar que podem sortir d'aquesta crisi de la que la majoria dels mortals no en tenim cap culpa-, assistim a una degradació fins i tot dels conceptes publicitaris.
 
Tot aquest rollo ve perquè darrerament m'he fixat amb alguns anuncis que em provoquen simplement repulsió. Algú s'ha fixat en que l'estupidesa mainstream sembla postul·lar que si un anunci de cotxes no acaba amb una frase en un idioma estranger ja no és de primera divisió? Els de Mitsubitshi acabem afirmant que els seus cotxes pertanyen al món del "Driving Quality", els de Volkswagen (literalment "el cotxe del poble") acaben amb un arrogant "Das Auto", com si fóra d'ells no hi hagués vida; els de Citroen guanyen el Premi Darwin a l'estupidesa amb el seu "Creative Technologie", perquè, aviam, o diem xorrades en francès (Technologie Créative), o les diem en anglès (literalment crieitif tecnologi, però la veu en off diu literlament créatif tecnologi, que no és ni rom ni raca), Volvo parla del seu "Premium edition" i Audi promociona a bombo i plateret els seus "Advance Edition"...
 
I jo em pregunto..., ens prenen per beneits, igual que ho fan els polítics? Algú és tan ingenu de pensar que jo compraré un cotxe perquè algú em digui que és "Das Auto"? Algú els posa d'acord? Fan un concurs d'estupidesa i posen com a condició que l'anunci contingui com a mínim una tonteria en un altre idioma? 
 
Sort que els creatius de Vueling apugen el llistó i només afirmen als final dels seus -estupits- anuncis que "we love flying"...Això sí, ho diuen de forma íntima, tutejant-te com si et coneguessin de tota la vida.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada