diumenge, 10 de desembre del 2023

La "nova" rotonda Plaça de Salt: un altre nyap de l'Ajuntament de Girona

Fa trenta anys que visc a Girona i malgrat ser palamosí de naixement em considero plenament gironí. Aquí és on han nascut els meus fills i on passo bona part de la meva vida. Girona m'agrada, podria recórrer fins i tot al tòpic de "Girona m'enamora", però de forma concomitant em sento, com a ciutadà i contribuent, molt estafat, de fet cada vegada més en algunes matèries, la seguretat, la neteja i la vialitat en són algunes d'elles.

He escrit diverses vegades -moltes- a algunes de les regidories i si bé fa uns anys vaig aconseguir que el regidor de via pública em rebés, ara ja ni tan sols això. Respostes vulgars, d'ofici i invocació de reglaments. Des que governen els de les espardenyes de betes, aquest aspecte ha fins i tot empitjorat. El menyspreu amb el que ens tracten funcionaris els salaris dels quals paguem amb ens nostres impostos em remou l'estómac. 

La darrera desgràcia a la que els gironins ens hem d'enfrontar és l'acabada d'estrenar rotonda de la Plaça de Salt. Per començar, les obres han durat una eternitat, en un punt neuràlgic d'entrada a Girona i de sortida per la C-65. Tinc la sensació que que han durant una eternitat. Havien d'estar acabades en 9 mesos (una exageració planificada per la desgràcia que han acabat fent) i fins fa quatre dies no ho han estat, però les molèsties al ciutadà es deuen de tractar com un dany col·lateral inevitable.

Però el pitjor és que des que la rotonda "funciona" amb suposada normalitat, les cues que es generen a determinades hores del dia pels que hi circulem amb vehicle són al·lucinants. Aquesta és una sortida cap a Palamós que jo utilitzava moltíssim però que dissabte passat va ser la darrera vegada que la faré servir (de forma ordinària); se'm van inflar les gònades després de trigar 20 minuts a creuar la rotonda. 

Jo ja entenc que els governs mal anomenats progressistes han declarat la guerra al cotxe -de forma radical i en ocasions poc ponderada, tal com passa a Barcelona- però de vegades se'n fa un gra massa. La rotonda de Salt és una prova d'aquest odi cap al conductor. Han reduït el diàmetre de la rotonda a la meitat, però per més inri, amb aquesta dèria pels bicicarrils i l'increment d'espai per a vianants (en aquella zona no hi passeja ni el Tato, perquè és una zona industrial i comercial) i el summum de l'estultícia (amb els nostres impostos) és la col·locació de 4 semàfors per a deixar passar els vianants inexistents. Una rotonda amb semàfors és com un oxímoron de mal gust.

El resultat, un caos de trànsit terrible en un espai vital per entrar i sortir a Girona, i el pitjor, no calia absolutament per a res, ja estàvem be com estàvem. Així es malbaraten els nostres impostos. De vegades entenc els partits de dretes quan diu que cal menys intervencionisme públic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada