dijous, 24 d’agost del 2023

La sospitosa mort de Prigozhin

No me les vull donar de saberut però en una conversa amb amics un dia després que les tropes del Grup Wagner es retiressin dels afores de Moscou, vaig vaticinar que al senyor de la guerra Evgueni Prigozhin li quedaven quatre telenotícies. Aquest tipus d'afer no és nou, de fet, com diuen a l'Alta Garrotxa, "és més vell que el cagar ajupit". 

En realitat, aquell 23 de juny Prigozhin va signar, en diferit, com hagués dit amb solvència la senyora De Cospedal, la seva sentència de mort. De fet, des d'aquell dia, el cap de mercenaris va desaparèixer del mapa dels mitjans de comunicació i de les xarxes socials, com per art de màgia, quan abans d'aquests fets el seu nom apareixia fins i tot a la sopa. 

Fins avui.

Ara mateix la premsa es fa ressó d'un accident d'aviació al nord de Moscou (un jet privat) en el que hi viatjaven 10 persones, entre elles Evgueni Prigozhin, mercenari i amo i senyor del grup Wagner que va gosar enviar les seves tropes cap a Moscou el dissabte 23 de juny com a protesta per la mala direcció de les operacions militars al front d'Ucraïna, on Wagner hi té desplaçat un important contingent de tropes. Els cossos han quedat calcinats i són irreconeixibles, com no podia ser d'altra manera.

Pot ser un accident de veritat, però jo, que no sòc pas exactament un conspiranoïc, sóc reticent a creure-m'ho. Les coses gairebé mai no passen per casualitat. El poder absolut no tolera la dissidència de cap tipus i els grans dictadors han utilitzat tota mena de mitjans per eliminar opositors reals o potencials, o simplement silenciar les veus discordants. 

A la nostrada Pell de Brau tenim dos exemples que quadren moltíssim amb l'accident d'avió que ha tingut avui Prigozhin, segons anuncia la premsa mundial en les edicions de tarda-nit.

El general José Sanjurjo, exiliat a Portugal al començar la Guerra Civil Espanyola, i director de la Unión Militar Española, era qui suposadament havia d'encapçalar la rebelió contra la República. L'avió que l'havia de portar a Burgos des d'Estoril es va estavellar el 20 de juliol de 1936 pocs metres després de l'enlairament. Encara que no s'ha pogut demostrar mai, els tentacles del General Franco estaven darrere d'aquest curiós accident (com defensen historiadors de prestigi com Paul Preston o Ian Gibson).

El dia 3 de juliol de 1937, l'aleshores més ben posicionat general de la insurgència contra la República i de facto el Director de les operacions militars del bàndol rebel, el general Emilio Mola, va morir en -oh curiós- en un altre accident d'avió en un vol que el portava de Vitoria a Valladolid. A l'avió hi volaven 5 persones, incloent el seu ajudant, tinent coronel Pozas i el comandant de l'Estat Major Senac. No hi va haver cap informe oficial de l'accident ni es van trobar mai les restes de l'avió. Les coses gairebé mai no passen per casualitat. 

Hi ha un article molt interessant al respecte, del que en recomano la lectura, escrit pel periodista Julio César Rico que es titula "El misterio de la muerte del General Mola en Burgos". No té desperdici. 

És possible fins i tot que Putin o algun membre del seu estat major l'hagin llegit, degudament traduït al rus.

1 comentari:

  1. En el fons el món compta avui amb una persona dolenta menys, que això sempre és positiu.
    Jo al Pringolin ( pronunciació meva) li hagués recomanat llegir "El hombre que amaba los perros", sobre la mort de'n Trotski a Mèxic per part d'Estalin. Els dictadors russos són implacables!!

    ResponElimina