divendres, 5 de gener del 2024

Estimats Reis d'Orient...

Estimats Mags d'Orient, 

Jo no sé si m'he portat prou bé o no aquest any 2023 que acabem de deixar enrere, però al menys he intentat ser coherent com a ésser humà en tots els aspectes de la meva vida, tan familiarment, com personalment com professionalment. Penso que sempre es pot intentar ser millor persona i per tant en tota vida hi ha sense dubte un gran recorregut de millora, però insisteixo, Majestats, que he intentat fer les coses amb empatia i partit de la màxima de l'Emmanuel Kant.

Per això goso demanar-vos que em porteu alguns dels regals que només el Mags d'Orient em podeu concedir, ja que cap d'ells es pot comprar amb diners ni pagar amb targeta de crèdit. 

Us adjunto els deu regals que m'agradaria que em portéssiu, tot esperant la vostra magnanimitat i generositat, i ho faig amb prelació de prioritats, essent la primera la més important:

  1. Pluja, pluja i més pluja. Però pluja de la bona. Una llevantada que duri una setmana seguida com les que feia a Palamós quan jo era petit. Sembla que us heu anticipat a la meva petició i ja heu anticipat part del regal. Només espero que el regal tingui continuïtat i que regui el nostre país amb la periodicitat que tocaria.
  2. Una bona salut (general i lumbar), que em permeti continuar fent allò que m'agrada quan no treballo. Ja sé que no podré córrer més maratons ni mitges maratons però com a mínim m'agradaria poder esquiar, anar en bici i en moto i poder continuar fent esport amb la màxima normalitat.
  3. La presa de consciència de tots plegats, però sobre tot dels poderosos, dels estralls que està ja causant i que causarà encara més el canvi climàtic i la seva acceleració. I que aquesta presa de consciència vingui seguida d'accions immediates, per exemple, la prohibició dels vols a destinacions a menys de dues hores entre aeroports. 
  4. Una República com la que vam tenir el 1934, amb exili imprescindible (sinó el regal no seria complet) d'aquest reietó tan malcarat, tan poc neutral i tan poc amic dels Catalans, desitjant-li que se'n vagi a fer companyia a un corrupte que viu per allà al Golf Pèrsic, que avui justament fa anys (i que per cert, celebra amb una festa multitudinària a Abu Dabi a una mansió de 1.700 metres quadrats).
  5. La obligatorietat de tots els polítics de retre comptes anualment a tots els ciutadans que els paguem el sou amb els seus impostos. 
  6. La il·legalització de VOX.
  7. Que a Espanya hi hagi justícia de veritat, i que els jutges deixin de tenir pensament (quasi) únic.
  8. La caiguda de l'extrema dreta a tot el món. Que perdin totes les eleccions a les que es presentin al futur, tots en general, però si he de prioritzar dos noms, sobre tot, sobre tot, que Donald Trump perdi les eleccions als Estats Units i Marine Lepen a França.
  9. La caiguda de Putin, Xi Jinping i Netanyahu. I per extensió de tots els tirans que governen el món. 
  10. Un nou ordre mundial pel que fa a les migracions i als drets humans. Que la ONU serveixi per alguna cosa d'una vegada.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada