dimecres, 21 de desembre del 2016

IKEA a Salt

Em fa gràcia com es manipulen certes informacions. Fa pocs dies en virtud de la meva feina (i la relació que aquesta em permet amb gent que ocupa posicions directives molt rellevants a l'empresa IKEA) he sabut de la propera obertura d'una botiga d'IKEA a Espanya.

Resposta? Doncs Tarragona, amb data prevista d'obertura, meitats de 2018, anant bé.

I Salt, vaig preguntar jo, en saber que s'havia organitzat, executat i guanyat un referéndum? Salt? - va tornar-s'hi el meu interlocutor, que sap cada simple moviment d'expansió que la multinacional sueca fa a Espanya (i a Europa, afegeixo). La seva resposta no podia ser més explícita: "I do not know what are you talking about".

És a dir. la lliçó de tot aquest afer és que no et refïis, al menys cegament, de les informacions que es publiquen sense un mínim de contrast.

Aquí ni els periodista ni l'Ajuntament de Salt deuen haver fet la seva feina com calia. Haurien d'haver informat la ciutadania que els va votar (en referéndum) que el més calent és a l'aigüera però que s'estaven preparant els terrenys per intentar atreure la multinacional sueca. O que hi ha una declaració d'intencions que potser, potser, un dia molt llunyà......

Però, pel que jo he llegit, i del que he decodificat les coses no semblen haver estat fetes amb aquesta transparècia: o la el projecte d'implantació és clar, documentat i amb un horitzó temporal d'implantació molt bé definit, encara que sigui a títol temptatiu, o és un simple bluff.

I si es tracta del darrer, algú de l'equip fixe de govern de l'Ajuntament de Salt hauria de donar alguna explicació o fins i tot presentar la seva dimissió. Però,.......ja se sap, en aquest país no dimiteix ni el Tato-.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada