dimecres, 8 de juny del 2016

A IKEA li ha sortit un competidor potent

Encara no ha començat oficialment la campanya electoral per les eleccions del 26J i això ja és pitjor que un galliner sense gall.  
"
La transparència i el "fair play" de Ciudadanos es demostra en el vídeo que encara avui es podia trobar al seu web, que no té desperdici. És la demagògia més brutal que he vist en molt de temps. D'entrada filmat en un bar, que sembla ser el lloc natural de molts espanyols. Després encadenament de tòpics ("nosotrossomoslosbuenosytodoslosdemástontosyrufianes"), amb crítiques a tot " cristu" i en particular a Mariano Rajoy, de qui un dels personatges diu que s'ha passat 4 mesos sense fer res i llegint el Marca,al final l'"equalitzador" Rivera, salvapàtries. El patetisme és fastigós, sobre tot per aquells que havien de fer nova política.

L'enfrontament a "Ca n'Évole" entre en Pablo Iglesias i l'Albert Rivera de diumenge passat tampoc no té desperdici. Si això és la nova política (demagògia, arribisme, constants interrupcions, no escoltar l'altre, voler imposar punts de vista, mentir descaradament...) no sé en què es diferencia de la vella.

Tal vegada deu ser que el PP ha actualitzat el seu himne de campanya, i l'ha convertit en una al·lucinada salsera, ja se sap, per atreure el vot dels votants llatinoamericans que ell va contribuir a regularitzar primer i a nacionalitzar després.

A Catalunya, encara que sense eleccions -de moment, però ja en parlarem- hem assitit a un dels insòlits i més lamentables espectacles que la democràcia pot oferir. Fins i tot el 50% dels militants de la CUP han renegat de la posició de l'Assemblea, que decideix mantenir l'esmena a la totalitat amb quasi empat tècnic de vots a 29 a 26 i 3 abstencions. I això després de l'altre gran espectable del Barri de Gràcia i el "Banc Expropiat", en el que sembla que cremar contenidors, colpejar periodistes i dir barbaritats de la policia sembla la cosa més normal del món.

Però vet aquí que algú fa les coses diferents. I no tiro de sarcasme. Podemos ha envolcallat el seu programa electoral en un llibret que té un curiós aire de semblança al catàleg IKEA.

El catàleg/programa es pot despenjar gratuitament del web de Podemoss: http://lasonrisadeunpais.es, i els que l'han concebut pretenen que sigui el programa electoral més llegit d'Europa. Si es vol en paper cal pagar 1,80 € i te l'envïen a casa.  Definitivament, hi haurà molta gent que se'l llegirà perquè és atractiu. Els directors de campanya han pensat, i ho han fet bé, sempre que -entenc que ho han valorat molt bé- IKEA no els pugui interposar una demanada per usurpació de personalitat, idees i copyright.

Una prova més que en aquest Estat, quan es tracta d'imaginació, és imbatible. Fins i tot jo em llegiré el programa.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada