dimarts, 14 de febrer del 2017

@samataopaco, segona part

A l'Ajuntament de Barcelona sembla que li costi d'entendre que amb actituds poc intel·ligents només generarà resultats poc memorables. Li creixen els nans per tot arreu.

No em van tenir prou amb la polèmica generada per la instal·lació de l'estàtua eqüestre del general Franco i tot el merder que va ocasionar i que va acabar amb la retirada -cantada- de les escultures a l'entrada del Born Centre Cultural (d'alguna manera un lloc de "culte", símbol de la resistència anti-borbònica del 1714), que ara aquesta setmana han hagut de retirar un altre muntatge que s'havia preparat per a commemorar la festa major d'hivern, la de Santa Eulàlia, co-patrona de Barcelona juntament amb Santa Mercè, i que consistia en una instal·lació "artística" de 15 carretons de supermercat amb trocs, totxos i filferros al Fossar de les Moreres.

L'actuació-espectacle artístic, preparada per estudiants de la facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona en en marc del festival "Llum BCN", havia de consistir en calar foc als troncs per simbolitzar -"manda huevos" que diria l'insigne Federico Trillo- "la lluita per a mantenir el caliu de la llar dels sensesotre que transporten les seves pertinences en carretons"....

En fi, com que la meva sensibilitat artística és més aviat escassa, segurament no hagués tingut la intel·ligència emocional suficient com per a entendre-ho, i conseqüentment, gaudir-ne. Però continuem amb el relat...

A la vista de les reaccions gairebé immediates que el conat de "performance" va generar a les xarxes socials, l'Ajuntament de Barcelona, escaldat -només a mitges- per l'exposició fallida al Born Centre Cultural, va decidir suspendre en poques hores la "cremà" que havia de produir-se a la nit, que per la virulència de les reaccions, segurament podria acabar com el rosari de l'aurora.

Suposo que en Gerardo Pisarello, autor intel·lectual de l'exposició franquista, ha acabat d'entendre finalment tot això de determinats símbols de Barcelona sense que la cosa desencadenés una altra batalla campal.

Home, la meva opinió personal sobre la polèmica és que francament no n'hi havia per tant. Per alguns -segurament per a molts barcelonins-, el Fossar de les Moreres pot ser un lloc de culte, ho entenc i ho respecto (tot i que a mi els lloc de culte em fan una mica d'urticària), però tampoc entenc que un muntatge d'uns estudiants d'art una mica il·luminats anés en contra de res. Em costa de creure.

Més aviat el que sembla estrany -incomprensible diria jo- és que l'Ajuntament de Barcelona, amb la quantitat de places i placetes que hi ha a Ciutat Vella, hagués permès o suggerit o acceptat fer aquesta "performance" fallero-psicodèlica a un lloc emblemàtic per a un munt de gent, havent-hi com hi ha, especialment aquests dies, la sensibilitat a flor de pell. Poca vista, i segurament poca sensibilitat. Tal vegada un punt de mala llet: "Ho tornem a provar, a veure què passa?" potser es va preguntar algun "Podemita" amb ganes de provocar.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada