dijous, 20 de febrer del 2014

Telemàrketing

Per fi una iniciativa legislativa que fa anys que estava esperant i que em costa d'entendre que hagi arribat tan tard.


Avui, el Congrés espanyol ha aprobat (a instàncies de CiU) una proposta legislativa que té com a objectiu ordenar i racionalitzar el sector del Telemàrketing. I ho ha fet per unanimitat, i ho puc entendre perquè era inconcebible la conculcació de les més elementals normes de la privacitat (LOPD) de forma totalment impune per part d'algunes empreses de Telemàrketing.

De forma molt resumida, la llei estipula la prohibició de trucar a una llar privada entre les 9 de la nit i les 9 del matí, els caps de setmana i els festius. Qui no ha patit més de deu vegades la importunació de les trucades de venedors de companyies de mòbil, assegurances, subscripcions, quotes, fundacions, préstecs, etc.? Qui no ha hagut d'acabar penjant el telèfon a una sudamericana o a un sudamericà que vés a saber des de quin racó de món i fus horari estan trucant?

El començament del fenòmen intentava ser educat i fins i tot amable, però al cap d'un temps, la persistència dels venedors em va acabar fent ser molt maleducat, fins l'extrem que una trucada de fa uns deu dies, a les 10 del vespre, després de sentir la veu sudamericana vaig dir bruscament: "No voy a comprar nada, no me vuelva a llamar" i vaig penjar, sense saber què caram em volia vendre aquella tipa.

La llei doncs, és una passa endavant significativa cap a la privacitat i la tranquilitat a casa d'un. Però el que més em neguiteja és la prèvia. Qui i amb quin permís ha cedit les meves dades a empreses de telemàrketing per tal que m'emprenyin sense el meu consentiment?

No sé si la llei regula aquest extrem, però aquesta és una premisa básica, és a dir, les trucades de televenda no només s'han de fer de dia i de dilluns a divendres, sino que el que caldria és la obligatorietat que qualsevol llar a la que es truqui hagi hagut de donar prèviament el consentiment per escrit per a poder rebre trucades. Si no és així, ens continuaran empipant i haurem de continuar penjant telèfons. Malgrat tot, la iniciativa aprobada avui, és una passa de gegant.




 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada