dilluns, 7 de gener del 2019

Retorn

Feia ja uns dies, força dies de fet, que el cuquet del teclat m'estava trucant a la porta. Ha passat una mica més d'any des de la meva darrera entrada a "Reflexions de Taverna" el dia 31 de Desembre de 2017, però sem fa la sensació que ha passat una eternitat.

El 2018 he estat més de la meitat de l'any als Estats Units, i encara que només ha estat mig any, les sensacions són d'acceleració del pas del temps, gairebé de vertigen. El projecte professional que hi vaig iniciar està arrencat i la dedicació que espero tenir-hi aquest any que ara comencem serà menor, i em permetrà recuperar, espero, alguna de les meves aficions, entre d'altres, la d'escriure.

Després de rellegir moltes de les meves entrades al blogg de 2017 i 2018 i d'haver seguit l'actualitat del país i del món més aviat poc i de lluny que no pas molt i  d'aprop, em sembla -ara que recupero l'enfoc- gairebé inversemblant  veure com poden haver canviat tantes coses en tan poc temps: el mateix món, alguns paradigmes fonamentals i molts principis que creiem feliçment consolidats a la societat del Segle XXI.

L'espiral d'involució a la que semblem haver entrat des de fa alguns mesos, no només a Espanya però al món sencer, i no només en un àmbit sinó en molts, no deixa de ser un altre incentiu pel retorn a la meva particular visió de la filosofía de taverna.

Sóc dels que pensa que malgrat que les veus individuals són insignificants, l'observació acrítica i passiva de la realitat que ens envolta ens fa còmplices de la mateixa, i ens atrapa en una zona de comfort que ens impedeix, o dificulta, alçar la veu contra el que pensem que no està be i contra la uniformització estúpida i cega en la que molts Sapiens Sapiens semblen trobar-se perfectament a gust.

Hi ha tants fronts oberts que serà fins i tot difícil triar el primer tema de retorn, però això ja serà objecte de la primera entrada, diguem-ne temàtica. Feia dies que volia tornar, i avui, després de molts dubtes, m'he decidit.

No sé si seré capaç de manternir el meu propòsit d'escriure amb regularitat però com a mínim ho intentaré. Si a més a més, sóc capaç de tornar a enganxar algú, la recompensa serà extraordinària.

1 comentari:

  1. Benvingut!
    Quina agradable sorpresa!
    Sóc d'aquests que m'he tornat a enganxar!!

    ResponElimina