dimarts, 23 de desembre del 2025

El curiós cas de l'àvia morta que volia volar a Londres...

Llegeixo a l'ABC (que ningú no s'escandalitzi, m'agrada estar informat des de totes les perspectives, i saber què fa l'adversari forma part de tenir una visió amb tot el contexte) que un vol de l'empresa de baix cost EasyJet que feia en trajecte de Málaga a Londres Gatwick la setmana passada va passar un episodi francament difícil de creure, tant, que he decidit contrastar la notícia amb altres mitjans i sí, els puc dir que el que els explicaré a continuació és cert.

La notícia diu que una família britànica de cinc membres, va intentar embarcar una parenta seva de 89 anys, ja difunta, a l'avió per a portar-la cap a Anglaterra.

Segons confirma també Daily Mail, els familiars van intentar embarcar l'àvia amb cadira de rodes dient al personal de l'avió que la senyora estava dèbil i s'havia quedat dormida. Fins aquí, la cosa podria ser quasi creïble. Un dels familiars es va identificar com a metge per a tranquilitzar al personal de l'aerolínia, que no ho acabava de veure clar. Sobre les 11:00 del matí van aconseguir sentar la senyora a la part del darrere de l'avió.

I aquí és on les coses es van començar a complicar ja que una passatgera que va presenciar tot els moviments va alertar al personal d'EasyJet que aquella persona estava morta (va relatar que els familiars li aguantaven el cap mentre la pujaven amb la cadira de rodes).

EasyJet ha negat que es permetés l'accés a l'avió a una persona morta. El portaveu de la companyia va declarar que la passatgera tenia un certificat d'aptitud per a volar (suposo que per l'avançada edat) i que la senyora era viva quan va pujar a l'avió. La senyora que va reportar els fets va demanar un metge urgentment al·legant que no es trobava bé (bona estratagema) i el pilot es va veure obligat a tornar a la terminal.

Els serveis d'emergènia i la guàrdia civil van determinar, en examinar-la, que la senyora ja era morta. Aquí l'autopsia serà determinant per a fixar l'hora de la mort, ja que els familiars i la companyia continúen afirmant que la senyora era viva quan va pujar a l'avió. De fet, un metge que anava a l'avió va confirmar que la senyora era morta quan va entrar a l'aparell. El vol va acabar sortint més de dotze hores més tard, cosa que va comportar un considerable emprenyament per part de tripulació i passatgers.

De moment, no hi ha detinguts entre els familiars però és bastant probable pensar que els caurà una sanció de molta consideració.

Tinc pocs dubtes que l'àvia britànica ja era morta quan els seus familiars la van intentar encavir a l'avió. El motiu és senzill: els costos internacionals de repatriació d'un cadàver. Cal un certificat de defunció internacional, un document anomenat "free from infection", traduccions, autoritzacions consulars, un cofre homologat, embalsamament del cadàver....

Segons diverses fonts consultades (excloent Mèmora, que et fan trucar-los per a demanar un pressupost de repatriació d'un cadàver), els costos poder arribar a superar els 6.000 Euros als que cal afegir després els costos en destí, des del transport des de l'aeroport fins a les taxes d'enterrament o incineració que Anglaterra apliqui.

Tenint en compte que al lloc web d'EasyJet he trobat vols de Málaga a Gatwick des de 51€, no m'estranya que els familiars provessin d'embarcar l'àvia com si fos viva, ja que l'estalvi potencial pujava a 5.949€, aviat és dit.



 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada