Instagram ha anunciat aquesta setmana que avui s'acaba que està en ple procés de prova pilot en determinats països consistent en que els usuaris deixarien de visualitzar els "Like" de tots els altres usuaris i només veurien els que els fan a ells.
En un comunicat de premsa i Twitter, l'empresa californiana ha fet públic que la primera prova pilot va començar el passat mes de maig al Canadà i des d'aquest mes de Juliol s'hi afegeixen Austràlia, Itàlia, Irlanda, el Japó, Brasil i Nova Zelanda. Si això arriba a Espanya serà una bomba!!! La consulta dels sicòlegs i les vendes de "trankimazin" en diràn bé.
Jo ho trobo una notícia extraordinària, tot i que hi haurà amb tota seguretat, una munió de persones a les que això no els agradarà ni gens ni mica i que al capdavall, si aquesta prova pilot es consolida, acabaran abandonant Instagram i buscant d'altres aplicacions socials que els permetin seguir mantenint i alimentant el seu ego.
Les primeres que se'n ressentiràn seràn les malanomenades "influencers", i ho escric en femení perquè malgrat que hi ha alguns homes que ho són, la immensa majoria són dones. És evident que la consolidació d'aquesta nova manera d'entendre l'aplicació els fotrà la clientela -o al menys una bona part- enlaire. Un/una "influencer" ho és i té èxit com a tal i de retruc -i el més important- pot fer d'aquesta etiqueta/professió una manera de guanyar-se la vida, en la mesura en que sap que té una muntanya de seguidors, de persones que visualitzen els seus continguts i que posen "likes" a tot el que fan.
A Catalunya tenim algunes "influencers" de veritable renom: Patry Jordan (gironina que té un milió de seguidors a Instagram, que aviat és dit), Aida Domech -Dulceida- (la que té més seguidors d'Espanya) i Alba Paul (també gironina amb un milió de seguidors), entre d'altres. Què passarà amb aquestes senyores si aquesta nova estratègia es consolida i a l'aplicació YouTube (on totes les "influencers" tenen els seus canals) decideix fer el mateix? Doncs que se'ls acabarà part del xollo i hauran d'invertir -pagant- per a mantenir els seus seguidors.
Però no només els i les "influencers" se'n ressentiràn. Instagram és sinòmim de vanitat. No penjo fotografies pel plaer de penjar fotografies, sino que ho faig en la mesura i amb l'única finalitat que em posin "Likes". Quan més "Likes" em posin, més autorealitzat/ada em sento i més feliça sóc, sobre tot per comparació amb els meus amics/amigues. Adrenalina per a l'ego.
Vull publicar fotos, sobre tot meves, aprofitant que sóc jove/jova, guapo/guapa, perquè em posin molts de "Likes". Els "likes" en sí preocupen relativament poc, només ho fan en la mesura que els competidors -perquè la xarxa està plena de competidors, d'enveges mal sanes, de molta manca d'autoestima- en tenen menys que jo. Entre la generació dels "milènials" hi ha una veritable i exacerbada competició entre els anomenats "popus" per veure qui la té més gran....(la llista de "Likes" vull dir).
Jo ho trobo una notícia extraordinària, tot i que hi haurà amb tota seguretat, una munió de persones a les que això no els agradarà ni gens ni mica i que al capdavall, si aquesta prova pilot es consolida, acabaran abandonant Instagram i buscant d'altres aplicacions socials que els permetin seguir mantenint i alimentant el seu ego.
Les primeres que se'n ressentiràn seràn les malanomenades "influencers", i ho escric en femení perquè malgrat que hi ha alguns homes que ho són, la immensa majoria són dones. És evident que la consolidació d'aquesta nova manera d'entendre l'aplicació els fotrà la clientela -o al menys una bona part- enlaire. Un/una "influencer" ho és i té èxit com a tal i de retruc -i el més important- pot fer d'aquesta etiqueta/professió una manera de guanyar-se la vida, en la mesura en que sap que té una muntanya de seguidors, de persones que visualitzen els seus continguts i que posen "likes" a tot el que fan.
A Catalunya tenim algunes "influencers" de veritable renom: Patry Jordan (gironina que té un milió de seguidors a Instagram, que aviat és dit), Aida Domech -Dulceida- (la que té més seguidors d'Espanya) i Alba Paul (també gironina amb un milió de seguidors), entre d'altres. Què passarà amb aquestes senyores si aquesta nova estratègia es consolida i a l'aplicació YouTube (on totes les "influencers" tenen els seus canals) decideix fer el mateix? Doncs que se'ls acabarà part del xollo i hauran d'invertir -pagant- per a mantenir els seus seguidors.
Però no només els i les "influencers" se'n ressentiràn. Instagram és sinòmim de vanitat. No penjo fotografies pel plaer de penjar fotografies, sino que ho faig en la mesura i amb l'única finalitat que em posin "Likes". Quan més "Likes" em posin, més autorealitzat/ada em sento i més feliça sóc, sobre tot per comparació amb els meus amics/amigues. Adrenalina per a l'ego.
Vull publicar fotos, sobre tot meves, aprofitant que sóc jove/jova, guapo/guapa, perquè em posin molts de "Likes". Els "likes" en sí preocupen relativament poc, només ho fan en la mesura que els competidors -perquè la xarxa està plena de competidors, d'enveges mal sanes, de molta manca d'autoestima- en tenen menys que jo. Entre la generació dels "milènials" hi ha una veritable i exacerbada competició entre els anomenats "popus" per veure qui la té més gran....(la llista de "Likes" vull dir).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada